Stichting Het Schaap

Sint Anthonis

Staatsbossen St. Tunnisse heide

Evenementen 2018

·        1 april: Lammerenwandeling (11:00-16:00 uur)

·        10 juni: Schaapscheerdersfeest (12:00-18:00 uur)

Beide evenementen zijn gratis toegankelijk. Er is een mogelijkheid om een vrijwillige bijdrage te geven.

De Lammerenwandeling is op 1e paasdag . Je kunt dan een fijne wandeling maken in het bos, waarbij je de schaapskooi kunt aandoen waar de schapen met lammeren aaibaar aanwezig zijn. Medewerkers van Staatsbosbeheer,  IVN en de vrijwilligers van Stichting het Schaap zijn daar aanwezig om vragen over de schaapskudde te beantwoorden en u te voorzien van een gratis kopje koffie, thee of chocolademelk. Uiteraard is ook aan de kinderen gedacht!

Op zondag 10 juni is Het Schaapscheerdersfeest, hét evenement rondom de schaapskooi. Een gezellige en educatieve happening voor jong en oud. Vele  ambachten worden hier getoond, Staatsbosbeheer en IVN presenteren zich en er is live muziek bij het terras waar gegeten en gedronken kan worden. In samenwerking met Scouting Sint Patrick Sint Anthonis zijn er voor de kinderen diverse activiteiten georganiseerd. Door het kopen van een “strippenkaart” à  € 5,00 wordt er geen enkele gemist!

Voor beide evenementen geld dat u kunt parkeren ter hoogte van Bosweg 40 te Sint Anthonis (tegenover restaurant De Heksenboom) vanwaar u verder wandelt naar de schaapskooi. Tijdens het Schaapsscheerdersfeest pendelt er een treintje tussen parkeerplaats en schaapskooi.